Próbáltál már ANYAKÉNT

érték- (és pénz!) teremtő, alkotó munkát végezni?
ÁLMOKat nem feladni, CÉLOKat megvalósítani?
Óhhh, jöjj, Gazdag, Szabad, Kreatív Élet!
De hogyan, a retkesfülű kismanóba..., ennyi gyerek mellett?!!!

2010. január 29., péntek

Sikerreceptem: Szoptatós-könyv marketing Anya módra (3)

Nincs mese, megint tanulnom kellett. De hol lehet mai marketinget tanulni? Hát persze, hogy ezt is az interneten. Tehát beírtam a keresőbe a marketing szót.
Kiderült hamar, hogy két dolgot meg kell különböztetnem: A "sima" marketinget, és az internet-marketinget. Mivel az internet-marketing alapja is a sima, ezért úgy döntöttem, annak nézek utána először.

Persze, itt is információ túltengés van. Mindenki marketing guru, mindenki szakértő, és mindenki meg akarja mondani neked a frankót. Én először megpróbáltam mindenkitől becsülettel tanulni, de rá kellett jönnöm, hogy itt is, csakúgy mint máshol, alaposan meg kell szűrnöm az olvasottakat, hallottakat, látottakat (marketingről lévén szó, a szakértők maguk is használják az óriási eszköztárat, amiről beszélnek.)

Rengeteg hírlevélre feliratkoztam, (szerintem mindenkire rátaláltam, aki a témával foglalkozik a neten :)) mindent el akartam olvasni, nehogy lemaradjak valamiről. Ám nem mind szólt nekem, s főleg, nem mind volt elfogadható színvonalú. Sőt, néha szinte én szégyeltem magam, annyira gyenge, mondhatnám primitív oldalakkal találkoztam. Ezekre nem is vesztegettem az időt. Ám a többi között is érdemesnek láttam szelektálni, hiszen a túl sok információ csak összezavar, és nem cselekvésre ösztönöz, hanem csak gyűjtögetésre. Mivel maximalista vagyok, én hajlamos vagyok addig nem "kilépni a pályára", amíg nem érzem, hogy mindent megtanultam, és elsajátítottam, amit lehet. Ez a halogatás pedig a végtelenségig eltart, hisz mindig lesz mit megtanulni. Nekem nehezemre esett abbahagyni a tanulgatást, otthagyni a biztonságos olvasgatást, de eljött a pillanat, mikor éreztem, hogy hiába nem tökéletes a tudásom, a gyakorlatban kell végre tesztelnem. Elhittem végre, amit mindenki mondott: a marketinget csak a gyakorlatban lehet megtanulni!

Kitől érdemes?

Akiktől rengeteg értékes és használható dolgot tanultam: (Nem írom le, miket, náluk mindent megtalálsz :))
  • Wolf Gábor marketingcommandója. Rengeteg gyakorlatias marketing tipp, reklámszövegírás, és főleg a marketing, mint olyan, alapkoncepciója - rendhagyó felfogásban. Érdemes megvenni a Navigátor c. magazinjának a kezdőcsomagját! A termékei inkább a nagyobb halaknak szólnak...
  •  Szövegírás: Szövegműhely - egyszerű, de nagyszerű! Turbószövegírás - nagyon gyakorlatias. (Nekem szimpatikusabbak, mint a talán ismertebb Szövegváros)
És a lényeg: az internet-marketing!
  • Alapfogalmak, általános, de mindent átfogó tudnivalók, a honlapkészítés fázisaitól a látogatottságnövelésen át a saját termék kifejlesztéséig, rengeteg ötlettel, gyakorlati tippel, konkrét segítségekkel, szájbarágósan direkt kismamáknak :) : Vida Ági Gazdagmami blogja. Kötelező! Én előfizetője vagyok a Gazdagmami Motivátor havi magazinjának, és a Profi Tartalomfejlesztés Online c. csomagját is megvettem. Nem bántam meg. Bár referenciának még nem mutogatnám magam, de igyekszem a tanultak megvalósításával. (Meglepetés remélem pár héten belül! - ez minimum 6-ot jelent:))
Innen több hasznos oldalra eljutottam. Kiderült, vannak körök az online üzleti világban is, akik egymást méltatják, támogatják, népszerűsítik, és így irányítva az olvasóközönségüket segítik egymást. Wolf Gábor és köréből a többiek nekem már egy nagyon távoli világot képviselnek. Sajnos van több mlm profilú internet-marketing csoportosulás, akik szerintem többet ártanak a hálózatépítésnek, mint használnak. Kettővel találkoztam, akik elég magas színvonalon kommunikálnak.... Én a Vida Ágin keresztül elérhető társaságot találtam hasznosnak, és kedveltem meg igazán: (És próbálom idevonzani az ő látogatóikat is.)
  • Webdesign és marketing - Erdélyi Norbert. Nagyon hasznos ötletek. Sajnos a hírlevélszoftverjéről egyelőre lecsúsztam, de hátha árulja még valaha...
  • Keresőoptimalizálás (azaz SEO), látogatottságnövelés, SeotoolsOnline Marketing Akadémia
  • Abszolút gyakorlati dolgok: rizsanélkül.hu
  • Közösségi média - twitter és facebook, mint marketing eszköz. - Váraljay Gabriel.  
  • Új kedvencem pedig Vidi Rita és a Hősnők c. blog - ami egy újabb csapathoz vezetett, igaz nem egészen marketing, inkább "csak" üzleti gondolkodás, hangsúllyal a felelősségvállaláson, nőként való vállalkozáson. Tagja lettem a Hősnőkön indult Felelősségvállalók Zárt Klubjának. Itt bármilyen kérdésemre azonnal választ kapok...
Az ő hírleveleikre, tanfolyamaikra érdemes feliratkozni, ha, ahogy a reklám  mondja, látható eredményeket szeretnél. A felsorolás biztosan nem teljes. Én arra bátorítalak, hogy bátran keresgélj, de hamar válaszd ki a neked leginkább szimpatikus, a neked megfelelő kaliberű tanácsadó honlapot, s fókuszálj rájuk - és magadra!

A tanulás a legjobb befektetés!

Ezt többektől hallhattuk. De lehet, hogy te is csak az időd befektetésére gondolsz, ha tanulásról van szó. Főleg az interneten, ahol szinte elvárjuk, hogy minden ingyen legyen. Pedig érdemes a fizetős lehetőségekre is áldozni, ha megteheted. Mindenki aki vitte valamire, hasonlót fogalmaz meg: "Abból tudsz valamit kivenni, amibe bele is tettél." "Semmiből nem lesz valami." "Csak a csordultig telt pohárból tud  magától ömleni a bor." :) stb. Ha kell, inkább mondj le egy-egy moziról, vagy új pulcsiról. Próbálj jobban kijönni abból, amid van. (Nemsokára elmondom, nálunk ez hogy működik.) Hidd el, ez nem is olyan nehéz! Fejleszd a pénzügyi intelligenciád! Olvass Kiyosakit, játssz Cashflow-társasjétékot, és iratkozz fel a Gazdagnők oldalon Csapó Ida nőknek szóló Pénzügyi Tervezés Tanfolyamára. :)

A tanultakat persze alkalmazni is kell. Ennek a folyamatnak lehetsz szemtanúja, ha szorgalmasan követed az írásaimat. :)

Legközelebb pedig elmesélem, hogyan jut el végre a Szoptass ügyesen! híre minden egyes kismamához...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése