Próbáltál már ANYAKÉNT

érték- (és pénz!) teremtő, alkotó munkát végezni?
ÁLMOKat nem feladni, CÉLOKat megvalósítani?
Óhhh, jöjj, Gazdag, Szabad, Kreatív Élet!
De hogyan, a retkesfülű kismanóba..., ennyi gyerek mellett?!!!

2011. március 18., péntek

Megéri másnak lenni?

A KismamaCompany-vel azt hiszem sikerült megint beletrafálnom valamibe. :) Valamibe, ami megint más lett. Meghökkentő és egyben megosztó. Mondhatom, senki nem erre számított. Sokaknak előre beindult a fantáziája. Mindenki valamilyen elvárással iratkozott fel. És szinte senki nem azt kapta, amire várt! :D Van, aki negatívan csalódott és nem tart velünk, van, aki pozitívan csalódott, és fellelkesülve közénk állt. :)

És ez a kettősség a lehető legjobb eredmény! Ha már határozott véleményed van, vagy markánsan képviselsz valamit, mindenkit nem tudsz megnyerni az ügyednek. De senkit nem tudsz megnyerni, ha lavírozni próbálsz és semmilyen vagy. (Azaz ugyanolyan vagy)
 Amióta az eszemet tudom, nem akarok mindenkinek megfelelni. (Bizonyítják az ált. isis ellenőrzőim a jó jegyek melletti osztályfőnöki rovókkal :D) Ha mindenkinek tetszeni akarsz, talán senkinek sem fogsz. Ne akarj más kedvéért páva lenni, ha te liba vagy :)


Tudom, hogy én mit tartok jónak, és nem érdekel mások - sokszor légből kapott - véleménye. (Nem összekeverendő az építő kritikával, ami viszont nagyon is fontos!) Nem azért, mert a más vélemény rossz, vagy téves, hanem mert "nincs köze" hozzám. Más úton jár, ismeretlenül mond véleményt és ítéletet. Tiszteletben kell tartani a másik véleményét, és nem szabad erőltetni az átformálását, mert az csak a kapcsolatok megromlásához vezet. Régóta tudom már, hogy nem kell mindenkit akarni. És akkor nem fáj, ha "elveszíted" - hisz sose volt a tiéd. Bőven kárpótolnak azok, akik viszont veled tartanak. Aki nem marad, elfelejted, nem hátráltat. Aki marad, előre visz.


Én tudom (és már látszik!!), hogy a KismamaCompany működni fog, és sikerre van ítélve. De kedvenc mondásom (és az egyetlen, amit tudok olaszul :D) most is igaz:  

Ogni principio e difficile! = Minden kezdet nehéz!

Mindig őszintén beszéltem itt a blogban a próbálkozásokról és a kudarcokról is, hiszen a blog egyik célja egy "rögös-utas sikersztori" bemutatása, minden bénázással és kísérletezéssel együtt, hogy ne csak messziről sóhajtozzunk hipp-hopp szupersztárok csettintésre működő, elérhetetlennek tűnő sikerei láttán.

Most Nektek megsúgom, hogy a KismamaCompany bemutatkozó sorozata a vártnál valamivel gyengébben teljesít. Úgy tűnik, nem sikerül benne egyértelműen, abszolút érthetően átadni a pofonegyszerű lényeget - mint ahogy szóban, kb. 5 mondatban 90%-os eredményességgel ez sikerülni szokott - nem csak nekem.  Nem keseredem el, mert a már csatlakozottak egyértelmű véleménye viszont az, hogy naaagyon jóóó kitalálmány ez! Már most olyan közösség formálódik, amilyent elképzeltem. Vidám, aktív, tettrekész.

Ezért, a fentiek jegyében megreformálásra kerül mind a feliratkozó oldal, mind a levélsorozat. Eddig se volt rossz, de kiderült, hogy nekünk jobban tetszett, mint a laikusoknak :). Túl hosszú lett, túl hivatalos, és túl sablonos... Most ezeken fogunk változtatni. (Már folyamatban van!) Menetközben lehet a legtöbbet tanulni - a visszajelzésekből, reakciókból, és persze a számszerűsített eredményekből. A siker titka: tesztelés, javítás, tesztelés, korrigálás, és így tovább. (Egyik kedvenc könyvem - Brian Tracy: Repülési Terv - egyik fő gondolata.)

Úgyhogy, ha eddig nem iratkoztál fel a KismamaCompany bemutatkozó leveleire, kérlek, most végképp NE tedd! Egy darabig legalábbis... Egy héten belül szeretném, ha már az új sorozat menne. Röviden, tömören, frappánsan, őszintébben, szókimondóbban. Hogy megkönnyítsük a döntést. Mert bár semmi nem fekete-fehér, arra törekszünk, hogy jobban átjöjjön a lényeg az erre vevőknek, és gyorsabban zárhassa be az ablakot az erre nem vevő.

Ezt a hozzáállást erősítette meg bennem Soltész Szilvi marketingszakértő egyik cikke, melyet nemrég felfedezett weboldalán találtam:
"Tessék már végre megérteni a márkaépítés koncepcióját. Nem kell olyannak lenni, mint a többiek. Sőt, nem szabad olyannak lenni, mint a többiek, hacsak nincs fele királyságnyi marketing költségvetésed arra, hogy helyből lefusd őket százon.

Legyél már valamilyen. Foglalj állást valami mellett. Ha egy elegáns úriember vagy, aki történetesen szájakban turkál, legyen a fogorvosi rendelőd és a weboldalad is méltóságteljes. Ne orvosos, hanem elegánsos. Lehet, hogy sokan megijednek majd tőled, vagy idegenkednek ettől a közegtől. Nem baj. Tudniillik azok, akiknek ez bejön, gondolkodás nélkül fognak téged választani. Megbíznak benned, mert olyan vagy, mint ők.
Ha fodrász vagy, vidd bele az egyéniséged a boltodba, a kommunikációdba, a színeidbe és a logódba. A legritkább esetben járunk olyan fodrászhoz, aki nem szimpatikus nekünk, csak azért, mert amúgy jól vág. Aki hozzád jár, az szeret téged. Úgy, ahogy vagy. Hát fogd ebből az „ahogy vagy”-ból a legjobb, legszerethetőbb elemeket, és nagyítsd fel. Aztán vállald fel lépten-nyomon, mert ettől leszel más.
A legjobb dolog, ami történhet az üzleteddel az, hogy átitatod a személyiségeddel. Az emberek nem árukkal és szolgáltatásokkal építenek ki kapcsolatot, hanem emberekkel. A képlet: megismerni, megszeretni, megbízni benne. Hogy szeressenek meg, ha konzervatív, tizenkettő-egy-tucat márka mögé bújsz?
Oszd meg őket. Hagyd, hogy utáljanak páran. Állj ki valami mellett, és egyből kitűnsz a tömegből. Úgyis feltétlenül csípni fogod valakinek a szemét, ne aggódj. De ha nincs elég ember, akinek valamilyen véleménye van rólad, akkor semmilyen vagy. És ennek számos káros következménye van, úgyhogy képviselj légy szíves valamit.
Lehetsz megosztó egyáltalán a létezéseddel is. Azzal, amit árulsz. Azzal, ahogy árulod. Azzal, amilyen vagy. Ebben a világban, ha megmutatod magad, és kommunikálsz, az már önmagában bűnnek számít. Ne aggódj, csak azok szemében, akikre amúgy sincs szükséged.
Nem kell mindenkinek eladni. Adj el azoknak, akik pont téged akarnak, és azt, amit képviselsz. De ha nem mutatod meg, hogy ki vagy valójában, hát bakker, sosem fogják megtudni.
Ha mersz egy erős márkát építeni, ha kifejezetten valamilyen vagy, akkor pont azokat fogod vonzani, akikkel jól kijössz majd. Akik értik, amit mondasz, akikkel öröm lesz dolgozni, akiktől nem hullik ki a hajad, mire kifizetnek, és akik megvesznek tőled bármit, amire azt mondod, hogy jó.
A legjobb márkaépítési tanács, amit eddig hallottam: ha nem aggódsz amiatt, hogy mit fognak szólni az emberek ahhoz, amit csinálsz, vagy ahogy csinálod, akkor menj haza, és kezd elölről.

Szóval, ehhez tartom magam! És ajánlom neked is, bármivel foglalkozol! :) Sok sikert az egyediséghez!


Szeretettel:




(Ha még nem tetted, iratkozz fel a blogértesítőmre, hogy azonnal értesíthesselek a legújabb bejegyzésemről! kattints ide!)

4 megjegyzés:

  1. Köszönöm!
    A legjobbkor jött az idézett cikk, a KismamaCompany-ban pedig őszintén hiszek, tömegeknek segíthet ez a honlap, a rendszer! :-)

    VálaszTörlés
  2. :)

    szuper :)

    a márkaépítési tanácsoz kimásoltam :)

    VálaszTörlés
  3. Hagyd, hogy utáljanak páran - hát ez az! Bocs, hogy ezt emelem ki belőle, de ezek erősítettek meg most nekem valamit. Köszi. :)
    A módosított levélsorozatra nagyon kíváncsi vagyok, de nekem teljesen bejött az első is.
    üdv
    Szilvi

    VálaszTörlés
  4. Én is azok közé tartozom, akik megkapták a levélsorozatot, de egyelőre nem csatlakoztak. Talán egy kicsit tényleg hosszúak a levelek, de szerintem amúgy nagyon jók! Mondom ezt úgy, hogy engem már többször próbáltak személyesen meggyőzni, hogy érdemes belevágnom az üzletbe. :)

    Már csak emiatt is kíváncsi lennék arra az öt mondatra, amivel Neked személyesen szinte mindig sikerül! :)
    Meg lehet kapni a módosított sorozatot is? Kíváncsi lennék rá tényleg!
    További sok sikert!
    Réka

    VálaszTörlés