Próbáltál már ANYAKÉNT

érték- (és pénz!) teremtő, alkotó munkát végezni?
ÁLMOKat nem feladni, CÉLOKat megvalósítani?
Óhhh, jöjj, Gazdag, Szabad, Kreatív Élet!
De hogyan, a retkesfülű kismanóba..., ennyi gyerek mellett?!!!

2010. május 2., vasárnap

Franchise, feltételekkel

A GONDOLAT fontossága abban van, hogy használjuk az eszünket, mindig, mindenben, de úgy, hogy közben kössük össze gondolatainkat a SZÍVünk által súgott igazságokkal. -idéztem nemrég egyik bejegyzésem végén

Milyen jó, hogy jól megjegyeztem ezt a mondatot! Nagyon vonzódtam ehhez a franchise ötlethez, de racionálisan átgondolva, a sok munka és az anyagiak miatt már majdnem lebeszéltem magam róla. Pedig...
a szívem mélyén éreztem, hogy ez a honlap az "enyém" - minden értelemben.

Ahogy szomorkodtam a lehetőség elvesztésén, egyszer csak megint eszembe jutott Kiyosaki (két alapműve, a Gazdag papa, szegény papa és a Cashflow négyszög kötelező olvasmány! Szerintem mielőbb láss hozzájuk, ceruzával a kezedben...). Szóval Kiyosaki azt mondja, hogy soha ne azt mondd, hogy "Ezt nem engedhetem meg magamnak!", hanem kérdezd meg magadtól, hogy "Hogyan engedhetném meg magamnak?", és persze találj megoldást!

Feltettem tehát a kérdést:

Hogyan, milyen feltételekkel engedhetném meg magamnak, hogy ennek a honlapnak üzemeltetője és haszonélvezője legyek?

A válasz két pontban:
  1. Nem fektetek bele saját tőkét.
  2. Kizárom a veszteségességnek még a lehetőségét is.
Ezek a válaszok újra felvetik a kérdést:
Hogyan tudom ezeket a feltételeket teljesíteni?
  1. Más forrásból származó pénzből veszem meg a franchise jogot - méghozzá alaposan lealkudott áron.
  2. A franchise-jog tulajdonosaként fizetendő havidíj nem lehet magasabb a mindenkori bevételemnél.
Hogyan tudom ezeket a feltételeket előteremteni?
  1. Pályázat, illetve támogatás (a kölcsönkérést elvetettem :) - illene már a saját lábunkra állnunk...)
  2. Ki kell alkudnom a franchise tulajdonostól...
Ennél a pontnál következik a megtalált megoldás gyakorlati kivitelezése: Akcióba kell lendülni!

Aki keres, az talál. (Szeretem a közmondásokat, mert igazak!)

  1. Elkezdtem megfelelő pályázatot keresni. Mikrovállalkozások számára, honlapkészítésre, üzemeltetésre. És találtam! Persze nem ott, ahol kerestem - de ez sokszor így van. Egész véletlenül (ami ugye nincs:)) kattintottam a HősNők fórumon egy témára, ahol megláttam, hogy az egyik lány pont egy nekem való pályázatra bukkant! 500 főt támogatnak, vissza nem térítendően - honlapkészítésre, szoftverberuházásra, stb., mikrovállalkozások számára, nem min. 2 milliós (mint az eddigiek), hanem 30-500.000 Ft értékben, 50%-os önerővel - tökéletes! Beadási határidő: május 26. - ami a születésnapom! :) 

    A hiányzó önerőt
    megyei vagy városi önkormányzati, egyszeri támogatással szeretném megszerezni.
  2. Az alkua havidíj a projekt várható beindulásáig, kezdetben a bevételem egy bizonyos része lesz, az első két hónapban semmit nem fizetek.
  3. + Garancia: Ha bármikor veszteségesnek ítélem meg az üzemeltetést, jogom van eladni az egészet, illetve ha nem veszik meg, a tulajdonos egy előre megbeszélt áron visszavásárolja tőlem!
További kisebb-nagyobb érvek is az üzlet nyélbeütése mellett szólnak:
  • Induló projekt révén, az első társak jelentős kedvezményekben részesülhetnek.
  • Ugyanebből az okból kifolyólag van még némi beleszólásom a honlap tartalmi, formai megjelenésébe.
  • Ingyen hirdethetek a saját oldalamon is és a társaimén is.
  • Örömmel fogom végezni a vele kapcsolatos munkát.
  • A legfőbb érv pedig: tökéletesen illeszkedik ama hosszútávú koncepciómba, mellyel passzív jövedelmemet fogom megalapozni - remélhetőleg már nem is olyan sokára! 
Úgy érzem, erős kötéllé válva, lassan kezdenek egymásba csavarodni a különböző szálak, melyeket az anyagi függetlenség elérésének céljából kezdtem fonni... :)

Szóval a helyzet mai állása franchise ügyben:

Szóbeli (na jó, e-mail-beli) megállapodás, közösen kialkudott, mindkét fél számára előnyös feltételekkel. Mindketten örülünk egymásnak :), és úgy érezzük, hogy egy nagyon gyümölcsöző  és "kellemes" együttműködésnek nézünk elébe.

Már biztos furdalja az oldalad, hogy mi is lehet ez az üzlet, amitől így bezsongtam... De nem árulom el addig, amíg meg nem írtuk a szerződést, és az aldomain le nem lett foglalva számomra! Fő a biztonság! :)

Annyit mondhatok, hogy szerintem zseniális ötlet, és első a piacon (ami pedig az üzleti világban a legfontosabb - fontosabb annál is, hogy a legjobb legyen...) Nagyon sajnálom, hogy nem én találtam ki... :)
Még annyit érdekességképp, hogy a zsenialitása egészen tegnapig azért hiányzott - egy apró, de hihetetlen jó ötlet révén lett belőle valódi franchise és lett (szerintem) abszolút sikerre ítélve...

Ígérem, mindenről részletesen beszámolok, ha itt lesz az ideje! :) (Azaz valamikor a nyár második felében)

Addig is tarts velem! 

Legfrissebb hozzászólásaitokat - kérésre - megtaláljátok az oldalsávban.
Várom a "kommenteket"!

    Szeretettel: 

     
    (Ha még nem tetted, iratkozz fel a blogértesítőmre, hogy azonnal értesíthesselek a legújabb bejegyzésemről! kattints ide!)

    8 megjegyzés:

    1. jajj,de örülök :)))

      hajrá (f) :)

      VálaszTörlés
    2. Szia Gyöngyvér!

      Ez szuper! :)))

      Kicsit homályos számomra az alkuban a havidíj.. 6 hónapig a bevételed fele lesz. És utána? Mindig a bevételed felét fogod franchise-díjként fizetni? Tehát 50-50 %-ban egyeztetek meg?
      És a garancia? Miért érdeke a tulajdonosnak visszavásárolnia Tőled a .... mit is? (honlapodat, franchise-jogot?)

      Erről a pályázatról van szó?
      http://www.uniotendereuropa.hu/alap.php?inc=1002&pid=107&PHPSESSID=ec957fb9553ca9c54ee509e20d2ceac7

      Mindent bele!!!

      Júlia

      VálaszTörlés
    3. Köszönöm a ,,hozzászólásokat az oldalsávban,,! Így sokkal könnyebb és gyorsabb az eligazodás!
      Bernadett

      VálaszTörlés
    4. Kedves Júlia!

      Nem ez az a pályázat :)
      A havidíj fix összeg - szinte jelképes (nem írom le mennyi, már így is megkaptam a húgomtól, hogy túl intim részleteket árulok el a nyilvánosságnak:)). De mégiscsak ki kellene fizetni...
      A jog visszavásárlása azért érné meg, gondolom, mert másnak ő értékesíthetné, vagy, ha már működik, tovább üzemeltetheti. Nem tartom valószínűnek, hogy erre sor kerül, gondolom, ő sem, ezért is ajánlotta föl :) - de meg van az esély a visszakozásra, ha mégis csak vinné a pénzem...

      Bernadett: szívesen! (Sajnos azt még nem sikerült kiderítenem, hogyan magyaríthatnám...)

      VálaszTörlés
    5. Szorítok Neked! Ez biztosan Neked való. Lehet, hogy ugródeszkaként sem utolsó a nagy álmaidhoz. Az is lehet, hogy párhuzamosan tudod csinálni a kettőt?

      VálaszTörlés
    6. Párhuzamosan szándékozom.:) Elsősorban még egy plusz biztos bevételi forrásnak szánom ezt. Az álmaimhoz annyi köze van csak, hogy a készülő honlapomhoz is segítség lesz - lévén ott megint csak az anyák lesznek a célközönség...

      Franchise "tagnak" lenni önmagában nem álmom és nem célom :) - én az önállóságra vágyom, mások felé való kötelezettségek nélkül...

      VálaszTörlés
    7. Szia Gyöngyvér,

      elárulnád melyik volt ez a pályázat. Nekem is szükségem lenne valami hasonlóra.

      Köszi

      Edit

      VálaszTörlés
    8. Ez a www.palyazatszamitogepre.hu volt - de lezárult. Azt hiszem, sajnos nem is írnak ki több ilyen pályázatot. Google keresőt tudom még ajánlani a pályázatfigyelőkön kívül :)

      VálaszTörlés